باغچه برقی برای پرورش سبزیجات
       پورتال تخصصی برترین های آی تی
 



|
امتیاز مطلب : 52
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19
تاریخ : 14 / 8 / 1389
نویسنده : حامد.ح

 

chef_narenji_ir.jpg

تا حالا باغچه برقی ديده بودید؟ آنچه که در تصوير مشاهده می کنید يک باغچه قابل حمل برقی، ويژه پرورش سبزيجات است. البته از این باغچه های مصنوعی کم نداریم اما این یکی مشخصات جالبی دارد. هدف از ساخت آن رستوران ها و فروشگاه های غذا است تا بتوانند خودشان سبزی مورد نیازشان را به سرعت تولید کنند و همیشه سبزی تازه سرو کنند.

 

نام این دستگاه Chef's Farm بوده و محصولی از کارخانه Dentsu Facilitiy می باشد که در نمايشگاه تکنولوژی و ماشین آلات غذای 2010 در توکيو معرفی شده است. یکی از قابلیت های منحصر به فرد آن سرعت اش در پرورش گیاهان است. به گونه ای که سازندگانش ادعا می کنند با این باغچه برقی می توانید روزی ۶۰ عدد کاهو پرورش بدهید یعنی در سال بیش از ۲۰ هزار کاهو برایتان تولید می کند.

 

این دستگاه دارای ۵ عدد بستر مغذی است که هر یک دارای طول 2.7m و عرض 1.2m می باشد. هر یک از این بسترهای مغذی در قابی فلزی جای می گیرند و تخم گیاهان روی آن پاشیده می شود.

nutric4.jpg

سپس اين قاب های فلزی در زير تابش 12 عدد لامپ 40 واتی فلوروسنت شرایط را برای رشد و پرورش سبزیجات فراهم می کند. ضمن اینکه دما و نور جهت پرورش تخم هر یک از سبزیجات برای هر طبقه از این دستگاه قابل کنترل می باشد. بنابراین می توان روی هر طبقه یک سبزی متفاوت پرورش داد.

 

اين دستگاه به پمپ مکش هوا جهت شستشو و ميکروب زدایی فضای داخلی نیز مجز است و از تابستان 2010 با قیمت 90 هزار دلار در بازار ژاپن به فروش می رسد. قیمت اش بسیار گران است اما سازندگان می گویند سرعت این دستگاه در پرورش سبزی سبب می شود که پول خودش را طی ۵ سال در بیاورد. البته آنها احتمالا قیمت سبزی را بر اساس نرخ ژاپن حساب کرده اند. چرا که آنجا قیمت میوه و سبزی بسیار گران است.

 

منبع : http://www.narenji.ir

موضوعات مرتبط: مطالب جالب و خواندنی , متفرقه , ,
برچسب‌ها: باغچه برقی , روش نوین پرورش سبزیجات , باغچه قابل حمل , پرورش سبزیجات , تکنولوژی جدید پرورش سبزیجات ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
این وبلاگ روزانه جدیدترین مطالب را از برترین سایتها و وبلاگهای فارسی زبان که در زمینه آی تی و موضوعات مرتبط با آن فعالیت میکنند را دریافت کرده و منتشر می کند .