پورتال تخصصی برترین های آی تی
تاریخ : پنج شنبه 14 / 11 / 1389
نویسنده : حامد.ح

gravatar

دوستان حتما تا حالا براتون پیش اومده که در جایی نظر داده باشین و در مقابل نظرات بعضی از افراد تصویرشون رو هم مشاهده کرده باشین. اما مقابل نظر شما تصاویری مانند تصاویر زیر رو نشون داده باشه :

 

no-avatar

و حتما شما هم با تعجب فکر کردین که آیا این افراد در این وب سایت عضوند ؟ جواب منفی است !

همه این افراد در یک وب سایتی به نام گراواتار عضو هستند. گراواتار مخفف کلمه ( Globally Recognized Avatar ) به معنی آواتار شناخته شده جهانی هست. اما معنی خود کلمه آواتار چیست ؟ تعریف ویکی پدیا از آواتار اینگونه است :

" آواتار به تصاویری گفته میشود که کاربران در اینترنت و به خصوص در تالار گفتگو به عنوان نماد کاربری خود استفاده می‌کنند. فرهنگستان زبان و ادب فارسی به جای آن معادل فارسی چهرک را به تصویب رسانده است."

اما حالا باید چکارکنیم ؟ فقط کافیست به رایگان در این وب سایت عضو شوید و برای خود آواتار داشته باشید !

مراحل رو من برای شما دوستان توضیح خواهم داد و شما با صرف وقت کمتر از 10 دقیقه میتوانید این فرآیند را تکمیل و از مزایای آن استفاده نمایید...

 


|
امتیاز مطلب : 96
|
تعداد امتیازدهندگان : 30
|
مجموع امتیاز : 30
موضوعات مرتبط: ترفند , ترفند اینترنت , آموزش , معرفی سایت , ,
تاریخ : شنبه 5 / 11 / 1389
نویسنده : حامد.ح

برنامه‌ای کوچک برای دردسری بزرگ! (رفع دردسر تایپ حروف انگلیسی به جای حروف فارسی) 

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات کاربرانی که دو زبان روی سیستم خود دارند، مثل ما فارسی زبان‌ها که هم فارسی داریم و هم انگلیسی، این است که دائم باید بین دو زبان سوئیچ کنند!

این وسط، گاهی اوقات شما حواستان نیست و در حالی که مثلاً قصد داشته‌اید فارسی بنویسید، زبان شما روی انگلیسی تنظیم شده بوده است!! پس احتمالاً شاهد چنین حروفی هستید:

fsl hggi hgvplk hgvpdl

مطمئنم به این مشکل برخورده‌اید، اینطور نیست؟

آیا می‌توانید جمله بالا را بخوانید؟

من قصد داشته‌ام بنویسم: « بسم الله الرحمن الرحیم » اما کیبورد در حالت انگلیسی بوده و آن حروف را می‌بینید!

طبیعتاً باید هر چه نوشته‌اید را پاک کنید و دوباره تایپ کنید.

این مشکل برای امثال بنده که دائماً در حال تایپ هستیم، خیلی خیلی اعصاب خردکن است!!...

 


|
امتیاز مطلب : 68
|
تعداد امتیازدهندگان : 27
|
مجموع امتیاز : 27
موضوعات مرتبط: ترفند , ترفند ویندوز , دانلود , نرم افزارهای رایگان , ,
برچسب‌ها: برنامه‌ , کوچک , برای , دردسر , بزرگ , رفع , دردسر , تایپ , حروف , انگلیسی , به , جای , حروف , فارسی , ,
تاریخ : شنبه 5 / 11 / 1389
نویسنده : حامد.ح

اگر در خانه یا حتی محل کار خود یک شبکه داشته باشید که به اینترنت متصل باشد و یا حتی شبکه هم نداشته باشید، بلکه فقط به اینترنت متصل باشید، احتمالاً گاهی اوقات دیده‌اید که چراغ‌های مودم ADSL شما همینطور دارد چشمک می‌زند (یعنی دانلود یا آپلود دارید) در حالی که شما هیچ کاری با اینترنت ندارید!!

احتمالاً به کامپیوترهای دیگر شبکه شک می‌کنید و شاید وقتی به سوئیچ نگاه می‌کنید، می‌بینید چراغ مربوط به هیچ گره‌ای (Node) خاموش و روشن نمی‌شود! و یا حتی احتمال می‌دهید که یک نفر از طریق وایرلس دارد از بیرون منزل یا محل کار شما، از اینترنت شما استفاده می‌کند، اما اکسس پوینت هم چشمک نمی‌زند!

پس چه کسی در حال استفاده از اینترنت است؟

احتمال می‌دهید که یک برنامه (مثلاً شاید آنتی‌ویروس) در حال آپدیت کردن خود است، اما واقعاً کدام برنامه؟...


|
امتیاز مطلب : 84
|
تعداد امتیازدهندگان : 29
|
مجموع امتیاز : 29
موضوعات مرتبط: ترفند , ترفند ویندوز , دانلود , نرم افزار کاربردی , ,
برچسب‌ها: می‌خواهم , بدانم , چه , کسی , یا , کدام , برنامه , در , حال , دانلود , است؟ , Microsoft Network Monitor , download ,
تاریخ : شنبه 5 / 11 / 1389
نویسنده : حامد.ح

این روزها سایت‌های تبلیغاتی، فروشگاهی، نیازمندی‌ها و امثالهم که با استفاده از ترفند ایجاد کلمات کلیدی، کاربران را به سایت خود می‌کشند الی ما شاء الله زیاد شده‌اند!!

سایت‌هایی مثل:

payamsara.com
coo.ir 
istgah.com
locopoc.com
rahnema.com
linkfars.com
niazpardaz.com
iran-pedia.ir
agahi.ir
parsmarket.biz
snapshots.ir
eforosh.com

که من مطمئنم شما هم در نتایج جستجوهایتان آن‌ها را دیده‌اید و حتی ممکن است وارد آن‌ها شده باشید اما صفحه‌ای پر از تبلیغات و لینک‌ها نامربوط دیده‌اید!؟ (پر از خالی!!)

من در مورد این معضل، اولاً برای گوگل و موتورهای جستجو متأسفم که هنوز نتوانسته‌اند الگوریتم هوشمندی برای رفع این موضوع بیابند و این ضرورت ظهور هر چه زودتر وب3 را می‌رساند. از طرفی گوگل می‌توانست با قرار دادن یک دکمه report spam در مقابل هر نتیجه، از کاربران بخواهد یک سایت را به عنوان اسپم نشانه‌گذاری کنند، به مرور که تعداد ریپورت‌های کاربران در مورد یک سایت افزایش یافت، آن سایت را از نتایج حذف کند، نه اینکه مثل الان از کاربران بخواهد اگر سایتی اسپم بود بروند به این آدرس و کلی سؤال را جواب بدهند و حالا آمار گزارش به چند هزار نفر برسد تا یک سایت مزاحم از نتایج حذف شود!!

و ثانیاً برای این سایت‌ها متأسفم که نتایج جستجوی فارسی را حسابی ضایع کرده‌اند!! و ثالثاً برای خودمان متأسفم که گیر چنین سایت‌هایی افتاده‌ایم!!

متأسفانه از آنجا که اکثر کاربران ایرانی متوجه دام آن‌ها نمی‌شوند، معمولاً وارد این سایت‌ها می‌شوند و بعد از کلی کلیک روی لینک‌های مختلف تازه متوجه می‌شوند که سر کار هستند!! این گشت و گذار در سایت‌ها باعث شده است که رتبه آن‌ها آنقدر بالا برود که در صدر نتایج جستجوها بیایند.

مثلاً برای بررسی یک جزوه که ببینم در چه سطحی است و اگر مناسب بود به دانشجویان معرفی کنم، یک جستجو انجام دادم. نتیجه آن را در سمت چپ ببینید! همه آن سایت‌ها اسپم و تبلیغاتی هستند!

این کار این سایت‌ها دقیقاً مثل این است که یک چاقو را دست دیوانه بدهی!! می‌زند و یک نفر را می‌کشد! اما اگر دست یک جراح بدهی، یک نفر را از مرگ نجات می‌دهد. سوء استفاده از ترفندهای مفید برنامه‌نویسی مشابه کار همان دیوانه است!

راه حل چیست؟

 


|
امتیاز مطلب : 96
|
تعداد امتیازدهندگان : 33
|
مجموع امتیاز : 33
موضوعات مرتبط: ترفند , ترفند اینترنت , ,
برچسب‌ها: چگونه , سایت‌های , تبلیغاتی , را , از , نتایج , جستجو , در , گوگل , حذف , کنیم , ,
تاریخ : شنبه 5 / 11 / 1389
نویسنده : حامد.ح

 

برای تعریف کلیدهای میان‌بر برای باز کردن یک برنامه یا پوشه و یا فایل خاص، مراحل زیر را طی کنید:

.

.

.


|
امتیاز مطلب : 55
|
تعداد امتیازدهندگان : 21
|
مجموع امتیاز : 21
موضوعات مرتبط: ترفند , ترفند ویندوز , ,
برچسب‌ها: چگونه , برنامه , مورد نظرمان , را , با , کلید , میان‌بر , Shortcut , باز , کنیم ,
تاریخ : شنبه 5 / 11 / 1389
نویسنده : حامد.ح

ابتدا یک توضیح کوچک برای مبتدی‌ترها:

برای اینکه بتوانید در فتوشاپ، فارسی بنویسید باید از نسخه‌هایی از فتوشاپ استفاده کنید که مخصوص خاورمیانه است. این نسخه‌ها معمولاً با کلمه ME (مخفف Middle East به معنی خاورمیانه) در انتهای آن‌ها مشخص می‌شوند. اگر این نوع فتوشاپ را نصب کنید، بدون هیچ مشکلی می‌توانید در آن فارسی بنویسید.
(اگر این نسخه در دسترس شما نیست، برای فارسی نویسی باید از فارسی نویس مریم، IPT و ... استفاده کنید)

و اما یک مشکل که در جدیدترین نسخه از فتوشاپ یعنی CS4 وجود دارد، این است که با اینکه شما نسخه ME آن را نصب می‌کنید، اما باز هم هنگام تایپ فارسی، حروف از هم جدا نوشته می‌شوند. به نوشته زیر دقت کنید:

http://tutorials.aftab.cc/photoshop/photoshop_cs4_me_font_problem_solution/farsi_in_photoshop_cs4.gif

این مشکل یک راه حل ساده دارد:...

 


|
امتیاز مطلب : 93
|
تعداد امتیازدهندگان : 28
|
مجموع امتیاز : 28
موضوعات مرتبط: ترفند , ترفند نرم افزار , آموزش , فتوشاپ , ,
برچسب‌ها: رفع , مشکل , فارسی نویسی , در , فتوشاپ , سی اس , How , to , Solve , Middle East , Font , Problem , in , Photoshop , CS4 ,
تاریخ : یک شنبه 1 / 11 / 1389
نویسنده : حامد.ح

 

آدمک های مخفی یاهو مسنجر

Hidden Smiles in Yahoo Messenger

.

.

.

 


|
امتیاز مطلب : 81
|
تعداد امتیازدهندگان : 23
|
مجموع امتیاز : 23
موضوعات مرتبط: ترفند , ترفند اینترنت , ترفند نرم افزار , ,
برچسب‌ها: آدمک های مخفی یاهو مسنجر , یاهومسنجر , آدمک , مخفی , یاهو , مسنجر , ادمک , Smiles , hidden , yahoo , messenger ,
تاریخ : 23 / 10 / 1389
نویسنده : حامد.ح

ایتنا - همان‌طور که می‌دانید، سال ۲۰۱۰ به قدری تب شبکه‌های اجتماعی بالا گرفته بود که بعضی از کارشناسان فناوری، این سال را به عنوان "سال شبکه‌های اجتماعی" نامگذاری کردند.
چگونه در فیس بوک معروف شویم



به گزارش ایتنا، نشریۀ معروف TIME هم آقای مارک زاکربرگ، مؤسس معروفترین شبکۀ اجتماعی جهان با نزدیک به نیم میلیارد عضو یعنی فیس بوک را به عنوان چهرۀ سال ۲۰۱۰ انتخاب نمود. 
در اینجا قصد داریم روش‌هایی را معرفی کنیم که میزان معروفیت شما در فیس بوک را بسیار بالا می‌برد:...

 


|
امتیاز مطلب : 82
|
تعداد امتیازدهندگان : 29
|
مجموع امتیاز : 29
موضوعات مرتبط: ترفند , ترفند اینترنت , آموزش , اخبار آی تی , ,
برچسب‌ها: چگونه , در , فیس بوک , معروف , شویم , معروفیت , فیسبوک , facebook ,
تاریخ : 23 / 10 / 1389
نویسنده : حامد.ح

امروزه انتقال ویروس ها اکثراً از طریق فلش دیسک ها یا مموری کارت ها صورت می گیرد. براحتی یک فلش مموری را به رایانه متصل کرده و بوم….

بنابراین استفاده از ویروس کش یا همان آنتی ویروس امری ضروری محسوب می گردد، ولی بحث امروز ما در این مورد نیست. حتماً گاهی اوقات برای شما پیش آمده که ویندوزی را به تازگی نصب کرده اید و هنوز هیچ نرم افزاری آنتی ویروسی بروی سیستم عامل تان نصب نیست، حال اگر بخواهید تا فلش دیسک مجهول الهویتی را به سیستم متصل کنید، چه اتفاقی خواهد افتاد!!!! آیا ویروس منتقل شده و سیستم را آلوده خواهد!!!

بحث امروز ما در همین مورد است، یعنی چگونه یک فلش دیسک آلوده را با خیالی آسوده به یک سیستم بدون حفاظ (بدون آنتی ویروس) متصل کنیم...


|
امتیاز مطلب : 78
|
تعداد امتیازدهندگان : 26
|
مجموع امتیاز : 26
موضوعات مرتبط: ترفند , ترفند ویندوز , ترفند نرم افزار , ترفند سخت افزار , آموزش , ,
برچسب‌ها: اتصال , فلش , دیسک , ویروسی , با , خیالی , آسوده , کول دیسک , یو اس بی , usb , flash disk , flash , virus , viroos ,
تاریخ : 22 / 10 / 1389
نویسنده : حامد.ح

 

آیا تا حالا اتفاق افتاده در حال حل پازل سودوکو باشید و در یک چشم بر هم زدن،اشتباهی کنید و….!دیگر اعصابی برایتان باقی نخواهد  ماند!حالا که گوگل زندگی مجازیتان را قطعاً فرا گرفته،بگذارید از سرویس جدید گوگل گاگل رو نمایی کنیم!!

گوگل روز دوشنبه نسخه ی جدیدی از سرویس گوگل گاگل خود را رونمایی کرد.شعار گوگل برای این سرویس”سریع تر و باهوش تر از قبل”است.مسلم است که باهوش است و این بار میتونید به سودوکو حقه بزنید!در عرض سه سوت!با ما باشید...


|
امتیاز مطلب : 85
|
تعداد امتیازدهندگان : 24
|
مجموع امتیاز : 24
موضوعات مرتبط: ترفند , ترفند بازی , ,
برچسب‌ها: google googles , googole , puzzle , sudoku puzzle , بارکد خوانی , حل معمای پازل , سرویس جدید گوگل , شناسایی آگهی توسط گاگل , معما , معمای سودوکو , پازل سودوکو , گوگل , گوگل گاگل ,
تاریخ : 19 / 10 / 1389
نویسنده : حامد.ح

مرورگر Opera به دلیل داشتن ابزاری جامع در مدیریت دانلود در درون خود، با نرم‌افزارهای مدیریت دانلود (همانند Internet Download Manager) ناسازگاری داشته و حتی پس از فعال‌سازی هماهنگی Opera در نرم افزار مدیریت دانلود، کماکان فایل‌ها با خود اپرا دانلود می‌شوند.
 
در این ترفند نحوه‌ی ایجاد سازگاری بین مرورگر و دانلود منیجر شرح داده می‌شود.
 
پس از شناساندن دانلود منیجر به اپرا از این پس تمام فایل‌ها، حتی فایل‌های سایت‌های معروف آپلود مانند Rapidshare هم با نرم‌افزار مدیریت دانلود مورد نظر بارگیری خواهند شد...
 


|
امتیاز مطلب : 117
|
تعداد امتیازدهندگان : 40
|
مجموع امتیاز : 40
موضوعات مرتبط: ترفند , ترفند ویندوز , ترفند اینترنت , ترفند نرم افزار , ,
برچسب‌ها: هماهنگ , نمودن , نرم‌افزارهای , مدیریت , دانلود , با , مرورگر , اپرا , دانلود منیجر , IDM , opera ,
تاریخ : 9 / 10 / 1389
نویسنده : حامد.ح

یکی از قابلیت های جالب و خوبی که چندی پیش وب سایت گوگل به سرویس ایمیل خودش یعنی جیمیل اضافه کرد امکان آپلود فایل به روش Drag and Drop و یا بگیر و بنداز بود. به این صورت که کافیست شما فایل مورد نظر را از روی کامپیوتر خود با موس کشیده و داخل بخش آپلود بندازید تا شروع به آپلود شود.

روشی که مرسوم هست برای این کار وجود دکمه Browse می باشد که در بسیاری از سایت ها دیده می شود و شما می توانید با کلیک بر روی این دکمه و انتخاب فایل مورد نظر خود از پنجره باز شده آنرا آپلود نمائید...

 


|
امتیاز مطلب : 92
|
تعداد امتیازدهندگان : 33
|
مجموع امتیاز : 33
موضوعات مرتبط: ترفند , ترفند اینترنت , ترفند نرم افزار , دانلود , مرورگر اینترنت , نرم افزار اینترنت , ,
برچسب‌ها: فایرفاکس , آپلود , روش , آسان , گوگل , جیمیل , افزونه , Drag and Drop , فایل , اکستنشن , وب سایت ,

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 7 صفحه بعد

آخرین مطالب

/
این وبلاگ روزانه جدیدترین مطالب را از برترین سایتها و وبلاگهای فارسی زبان که در زمینه آی تی و موضوعات مرتبط با آن فعالیت میکنند را دریافت کرده و منتشر می کند .