پورتال تخصصی برترین های آی تی
تاریخ : دو شنبه 23 / 11 / 1389
نویسنده : حامد.ح

cover-5th dimension secrets of supernatural.jpg
این سری مستندی را برای دوستداران روح و احضار روح و اسرار ماوراء الطبیعه آماده کرده ایم.این مستند دارای 6 قسمت می باشد که با کیفیت DVDrip برای شما عزیزان تهیه شده است.حال به شرح مختصری از این مستند می پردازیم:
شاید سوالات زیادی برایتان در مورد اینکه آیا مرگ پایان زندگی است؟ آیا روح های سرگردان وجود دارند؟ آیا روح می تواند از بدن کسی به بدن دیگری منتقل شود؟ آیا ارواح شیطانی و شیطان و مانند اینها وجود دارند؟ آیا خرافات قدیم مبنی بر جن زدگی وجود دارد؟
این مستند به سوال های شما پاسخ خواهد داد.قسمت های این مستند زیبا و رمزآلود به شرح زیر می باشند

قسمت 1: جنگیری Exorcism
علاقه مندان به جن و جنگیری حتما این قسمت را نگاه کنند.در این قسمت به بحث جنگیری می پردازد.

قسمت 2:  ارواح Ghosts
همانطور که از اسمش پیداست این قسمت در مورد ارواح و احضار آنهاست.پس اگر به روح علاقه دارید حتما این قسمت را از دست ندهید

قسمت 3 : ذهن بر ماده Mind Over Matter
این قسمت به توانایی ذهن انسان و متفابلا انجام کارهایی مانند کار با کامپوتر و ... می باشد.آیا انسانی که از 7 % از ذهنش استفاده می کند قادر به انجام چنین کاری است؟

قسمت 4 :مرگ نزدیک Near death
دوست دارید بدانید افرادی که برای چند ثانیه می میرند و زنده می شوند ، در آن لحظه چه اتفاقی برایشان می افتد و چه جیزی را می بینند و به کجا می روند؟
پس این قسمت را حتما مشاهده نمایید

قسمت 5 : تجدید تجسم Reincarnation
آیا شما به تجدید جسم و یا انتقال روح از بدن فرد مرده به فرد زنده اعتقاد دارید؟ اگر نه پس بهتر است این قسمت را نگاه کنید تا به اعتقاد خود  در این زمینه شک کنید

قسمت 6 : ارتباط افکار با یکدیگر Telepathy
این قسمت به بررسی  ارتباط افکار با یکدیگر و ارائه نمونه هایی می پردازد که حتی یکی از این نمونه ها به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا برمی گردد.دوست داران  دوهم اندیشی این قسمت را از دست ندهد

برای دیدن تصاویری از هر قسمت و دانلود آن به ادامه مطلب مراجعه نمایید
 


|
امتیاز مطلب : 70
|
تعداد امتیازدهندگان : 22
|
مجموع امتیاز : 22
موضوعات مرتبط: دانلود , آرشیو تصویری , مستند , ,
برچسب‌ها: فيلم , فيلم مستند , فيلم جديد , فيلم جديد براي دانلود , فیلم بعد پنجم رازهای ماورا الطبیعه , فیلم خارجی بعد پنجم رازهای ماورا الطبیعه , مستند خارجی , اموزش تصويري , بعد پنجم رازهای ماورا الطبیعه , خارجی , دانلود , دانلود Dimension Secrets Of Supernatural , دانلود فيلم , دانلود فيلم مستند , دانلود فيلم مستند Dimension Secrets Of Supernatural , دانلود فيلم مستند اموزشي , دانلود فيلم با لينك مستقيم , دانلود فیلم Dimension Secrets Of Supernatural , دانلود فیلم مستند بعد پنجم رازهای ماورا الطبیعه , دانلود فیلم های خارجی , دانلود فیلم بعد پنجم رازهای ماورا الطبیعه , دانلود فیلم خارجی Dimension Secrets Of Supernatural , دانلود فیلم خارجی بعد پنجم رازهای ماورا الطبیعه ,
تاریخ : یک شنبه 22 / 11 / 1389
نویسنده : حامد.ح

http://mihandownload.com/ali/BBC%20Planet%20Earth%20%E2%80%93%20Complete%20Series%20HDRip%5BWww.MihanDownload.com%5D.jpg

دانلود رایـــــگان مجموعه ی BBC Planet Earth Complete Series

مجموعه ی BBC Planet Earth در قالب 12 DVD با بالاترین کیفیت تصویر موجود در دنیا و کیفیت صدایی بی نظیر شما را از بالاترین نقاط هیمالیا تا اعماق زمین سیر می دهد!
برای فیلمبرداری این تصاویر حیرت انگیر از ماهواره گرفته تا دوربین هایی در اعماق دریا استفاده شده است. تصاویر هوایی آن بسیار بسیار جذاب است. صحنه های شکفتن شکوفه ها، تغییر رنگ جنگل در فصول مختلف و ... از دیگر صحنه های جذاب این مستند است.
با این مجموعه ی مستند عظمت خداوند را هر چه بیشتر درک کنید.
مجموعه ی BBC Planet Earth در قالب 12 DVD با بالاترین کیفیت تصویر موجود در دنیا و کیفیت صدایی بی نظیر شما را از بالاترین نقاط هیمالیا تا اعماق زمین سیر می دهد!
برای فیلمبرداری این تصاویر حیرت انگیر از ماهواره گرفته تا دوربین هایی در اعماق دریا استفاده شده است. تصاویر هوایی آن بسیار بسیار جذاب است. صحنه های شکفتن شکوفه ها، تغییر رنگ جنگل در فصول مختلف و ... از دیگر صحنه های جذاب این مستند است.
با این مجموعه ی مستند عظمت خداوند را هر چه بیشتر درک کنید.
در سال 2006 توسط بخش مستند كانال BBC‌ و به كارگرداني Alastair Fothergill (كارگردان شهير فيلم هاي مستند) با بودجه 25 ميليون دلار! در طي مدت 5 سال ساخته شد. George Fenton براي اين مجموعه موسيقي باشكوهي را تصنيف كرده است كه لذت تماشاي اين چنين اثري را چندين برابر كرده است. در زمان تماشاي اين مجموعه بارها و بارها سكانس هاي باورنكردني را خواهيد ديد كه گوش سپردن به اين موسيقي متن (با كيفيت صدای دالبی دیجیتال 6 کاناله) بر هيجان شما خواهد افزود!
این مجموعه در 62 کشور و 204 محل متفاوت فیلمبرداری شده است. گوینده این مستند David Attenborough یکی از شناخته شده ترین گویندگان و طبیعت شناسان جهان می باشد و لقب Sir را نیز دریافت کرده است. این مستند دارای 11 اپیزود (قسمت) می باشد. در اولین اپیزود یک دید عمومی درباره مناطقی که در 10 اپیزود بعدی قرار است به آنها پرداخته شود، داده می شود. درهر کدام از 10 اپیزود بعدی به بررسی یکی از بوم های طبیعی روی زمین و جانورانی که در آن ناحیه زندگی می کنند، می پردازد. در این مستند رفتارهایی از حیوانات که تا پیش از این دیده نشده بود به تصویر کشیده شده است.  هم مانند: تعقیب گوزن توسط گرگ ها از بالا، بچه خرس های گریزلی که برای اولین بار از غار بیرون می آیند، حمله ناگهانی صدها شمشیرماهی و ...
کارشناسان از این مجموعه با عنوان "نگاه نهایی به تنوع و گوناگونی سیاره زمین" نام برده‌اند. همچنین سیاره زمین، نخستین سری فیلم مستندی است که با دوربین‌های با وضوح تصویر بالا (HD) تهیه شده و تا قبل از آن تنها برای فیلم‌های سینمایی هالیوود از این دوربین‌ها استفاده می‌کردند.

جهت دانلود مستند و دیدن توضیحات کامل تر به ادامه مطلب مراجعه فرمایید ...
 


|
امتیاز مطلب : 63
|
تعداد امتیازدهندگان : 21
|
مجموع امتیاز : 21
موضوعات مرتبط: دانلود , آرشیو تصویری , مستند , ,
برچسب‌ها: BBC Planet Earth , فيلم , فيلم مستند , فيلم جديد , فيلم جديد براي دانلود , اموزش تصويري , دانلود , دانلود BBC Planet Earth , دانلود فيلم , دانلود فيلم مستند , دانلود فيلم مستند مثلث برمودا , دانلود فيلم مستند اموزشي , دانلود فيلم با لينك مستقيم , دانلود مستقيم فيلم جديد , دانلود مستند BBC Planet Earth , دانلود مستند های BBC Planet Earth , دانلود رایگان مستند ,
تاریخ : یک شنبه 22 / 11 / 1389
نویسنده : حامد.ح

http://mihandownload.com/ali/RevAbs%2090-Day%20AB%20Workout.jpg
دانلود ویدئو آموزشی آب کردن چربی های شکم در عرض ۹۰ روز


اگر شما از شکم چاق خود خسته شده اید و چربی های اضافی شما را عذاب میدهد سایت بزرگ میهن دانلود دیدن فیلم آموزشی RevAbs 90 Day را به شما پیشنهاد میکند در این فیلم به شما به صورت کامل می آموزد که چه گونه در 90 روز یک شکم صفت و عضلانی داشته و از شر چربی های خود رها یافته و به بدن ایده آل خود برسید...
شما با دیدن این نسخه از فیلم شکمی کاملا عضلانی و شش تکه داشته ، ماهیچه های شکم خود را تقویت کرده و به فرم مناسبی خواهد رسید...
این فیلم بسیار مناسب برای تناسب اندام تمامی قسمتهای بدن درست شده است.
در این مجموعه بیشتر سعی شده روی ماهیچه ها و رگ های قلبی کار شود..
پروتئین لپتین که شانزده کیلودالتون وزن دارد به وسیله بافت چربی در بدن انسان ساخته و در خون رها می‌شود و از راههای مختلف موجب کاهش اشتها و افزایش مصرف می‌شود ، در واقع مانع زیاد چاق شدن ما می‌شود.
افرادی که وزن کم می‌کنند، میزان لپتین کاهش پیدا می‌کند، چرا که بدن سعی می‌کند با این کاهش وزن مخالفت کند و از ذخایر انرژی خود(بافت‌های چربی) محافظت کند.
مکانیسم
لپتین موجب کاهش تولید نوروپپتید y هیپوتالاموس که محرک قوی اشتها است می‌شود (لذا اشتها را کم می‌کند). همچنین موجب افزایش a-msh که یک عامل کاهنده اشتها در هیپوتالاموس است نیز می‌شود (باز هم اشتها را کم می‌کند). لپتین موجب افزایش ترشح TRh و GnRh می‌شود لذا موجب افزایش مصرف انرژی می‌گردد.
تولید لپتین و عملکرد آن
لپتین تنها در سلولهای چربی و به میزان کمتر در اپی‌تلیوم روده و جفت ، تولید می‌شود. گیرنده لپتین اساسا در نواحی از مغز شامل نورونهای هسته‌های آرکوآت ، ونترمدیال هیپوتالاموس بیان می‌گردد که در تنظیم رفتار خوردن، نقش دارند. این گیرنده همچنین در سلولهای قسمت قشری غدد فوق کلیوی و سلولهای بتای پانکراس هر چند به میزان کم ، بیان می‌گردد. لپتین حامل پیامی مبنی بر کافی بودن ذخایر چربی و کاهش مصرف مواد سوختی و افزایش مصرف انرژی است.
اثر متقابل لپتین با گیرنده خود در هیپوتالاموس ، رهاسازی پیام اثر کننده بر روی اشتها را تغییر می‌دهد. لپتین همچنین سیستم عصبی سمپاتیک را تحریک نموده و به این ترتیب سبب افزایش فشار خون ، ضربان قلب و تولید حرارت (تولید حرارت به قیمت انرژی متابولیک) از طریق جدا نمودن انتقال الکترون از سنتز ATP در میتوکندری بافت چربی می‌گردد.

جهت دانلود فیلم آموزشی به ادامه مطلب مراجعه فرمایید ...
 


|
امتیاز مطلب : 86
|
تعداد امتیازدهندگان : 26
|
مجموع امتیاز : 26
موضوعات مرتبط: دانلود , آموزش , آرشیو تصویری , مستند , فیلم آموزشی , ,
برچسب‌ها: RevAbs , RevAbs 90-Day , RevAbs 90-Day AB Workout , فيلم , فيلم مستند , فيلم جديد , فيلم جديد براي دانلود , چربی های شکم در عرض 90 روز , چربی اب کردن , چربی شکم , آب کردن چربی , اموزش تصويري , برنامه تمرینی آب کردن چربی , دانلود , دانلود فيلم , دانلود فيلم مستند , دانلود فيلم مستند مثلث برمودا , دانلود فيلم مستند اموزشي , دانلود فيلم با لينك مستقيم , دانلود مستقيم فيلم جديد , دانلود ویدئو آموزشی آب کردن چربی , دانلود ویدئو آموزشی آب کردن چربی های شکم در عرض 90 روز , دانلود تمريناتي براي لاغر كردن پهلوها , طریقه آب کردن چربی ,
تاریخ : یک شنبه 22 / 11 / 1389
نویسنده : حامد.ح

http://mihandownload.com/ali/Animal%20Armageddon%5BWww.MihanDownload.com%5D.jpg 

از انفجار اشعه گاما بمباران کیهانی جو باعث راه اندازی اولین انقراض انبوه موجودات زنده میشود، کشتن دایناسورها ،وقایعی هولناک است که به  ویرانی بی نظیر طبیعی ایجاد می شود. در طول تاریخ 600 میلیون سال از حیوانات موجود، یا به روایت دیگر برخی از 99.9 درصد از  آنها دیگر زندگی نمیکنند که در حال حاضر منقرض شده.
اشعه گاما چیست ؟
از تابشهای الگترو مغناطیسی و از جنس نور و اشعه ایکس هستند. این اشعه طول موجهایی کوتاهتر از طول موج نور و اشعه ایکس دارد و بر سلول های بینایی اثر مخرب میگذارد. اشعه گاما مانند تایشهای دیگر الکترو مغناطیسی با سرعت نوذ منتشر میشوند . توانایی نفوذ این اشعه خیلی بیشتر از توانایی نفوذ اشعه بتا و اشعه آلفاست. اشعه گاما به هنگام فروپاشی هسته عناصر رادیو اکتیو به وجود می آید.. هسته رادیو اکتیو وقتی اشعه گاما تابش کند مقداری از انرژی خود را از دست میدهد ولی در ساختمان آن تغییری به وجود نمی آید. هر چه هسته رادیو اکتیو اشعه گاما با طول موج کمتر تابش کند انرزی تابشی آن بیشتر و توانایی نفوذ آن زیادتر میشود. مثلا اگر هسته ای ۵ میلیون الکترون ولت از دست بدهد ، توانایی نفوذ اشعه آن به قدری زیاد است که از ورقه اهن به ضخامت ۲/۵ سانتیمتر ، آبی به عمق ۲۳ سانتیمتر یا ورقه ای از سرب به قطر ۱۳ میلیمتر میتواند تنها جلو عبور نصف آن را بگیرد. به این ترتیب سرب بهترین وسیله برای جلوگیری از اشعه گاماست.
یونش
اشعه گاما اشعه هنگام عبور از مواد با اتمهای آن برخود میکند و گاه بر اثر این برخوردها ممکن است الکترونها از اتمهای این مواد جدا شوند و یون تولید کنند. این فرایند را یونیزاسیون ( یونش ) گویند.
گاما و سلامت
اشعه گاما هنگامی که از بدن بگذرد ، در بافتها یونش میکنند. اشعه گاما اگر بیش از اندازه به بدن بتابد ، ممکن است به سلول های بدن اسیب برساند. همیشه اشعه گاما از طریق آبی که می آشامیم یا هوایی که تنفس میکنیم ، به ما می رسد اما چون مقدار آن بسیار ناچیز است ، خطری برای ما ندارد.

Episode Guide:

1. Death Ray
2. Hell on Earth
3. Doomsday
4. Panic In The Sky
5. The Great Dying
6. Strangled
7. Fire and Ice
8. The Next Extinction
 
جهت دانلود مستند  به ادامه مطلب مراجعه فرمایید ...


|
امتیاز مطلب : 66
|
تعداد امتیازدهندگان : 20
|
مجموع امتیاز : 20
موضوعات مرتبط: دانلود , آرشیو تصویری , مستند , ,
برچسب‌ها: Animal Armageddon , فيلم , فيلم مستند , فيلم جديد , فيلم جديد براي دانلود , اموزش تصويري , دانلود , دانلود Animal Armageddon , دانلود فيلم , دانلود فيلم مستند , دانلود فيلم مستند مثلث برمودا , دانلود فيلم مستند اموزشي , دانلود فيلم با لينك مستقيم , دانلود مستقيم فيلم جديد , دانلود مستند Animal Armageddon , دانلود مستند فوق العاده روز قیامت حیوانات Animal Armageddon , دانلود مستند روز قیامت حیوانات , دانلود روز قیامت حیوانات , دانلود رایگان Animal Armageddon , دانلود رایگان مستند روز قیامت حیوانات , روز قیامت حیوانات ,
تاریخ : یک شنبه 8 / 11 / 1389
نویسنده : حامد.ح

National Geographic-Wild Big Cat OdysseyI.jpgشرکت سازنده : National Geographic
سری مستند :Nature
فرمت : Avi
کیفیت : XviD 
زبان : انگلیسی


برای برخی افراد ، مطالعه گربه  بزرگ  فقط یک سرگرمی نیست ، بلکه یک شغل محسوب می شود.(درک ) و ( بورلی ) برنده جایزه فیلمسازان می باشند،فیلمی که در 30 سال کاوش در زندگی گربه های بزرگ دربوتسوانا تهیه کرده اند، فیلمی که سه دهه مطالب با ارزش از جمله فیلم فوق العاده ای از شکار شیرها،مهار زیرکانه کفتار و پلنگ در بردارد . مشاهده تغییرات دست اول متعددی که به کاهش چشمگیر جمعیت شیرها منجر شد ، و آنچه  به منظور حصول اطمینان از بقای خود انجام می دادند در این فیلم وجود دارد.زندگی درباره بخشی از افراطی ترین گربه ها  در این فیلم قرار گرفته است
با این مقدمه شما را به تماشای این مستند زیبا و هیجان انگیز دعوت میکنیم.

برای دیدن تصاویری از این مستند و دانلود آن به ادامه مطلب مراجعه فرمایید...


|
امتیاز مطلب : 100
|
تعداد امتیازدهندگان : 32
|
مجموع امتیاز : 32
موضوعات مرتبط: دانلود , آرشیو تصویری , مستند , ,
برچسب‌ها: NG Wild Big Cat Odyssey , فيلم مستند , فیلم مستند گربه های ادیسه , لینک مستقیم , مستند , مستند زیبا , آشنایی با گربه های ادیسه , دانلود , دانلود فيلم , دانلود فيلم مستند , دانلود فيلم مستند اموزشي , دانلود فيلم اموزشي , دانلود فیلم لینک مستقیم ,
تاریخ : یک شنبه 8 / 11 / 1389
نویسنده : حامد.ح

دانلود مستند سفر به هیمالیا NG Perilous Journeys Crossing the Himalaya HD

دانلود مستند سفر به هیمالیا NG Perilous Journeys Crossing the Himalaya HD


شرکت سازنده : National Geographic
سری مستند :Perilous Journeys
فرمت : Avi
کیفیت : XviD 25.00fps 878 Kbps
زمان : 00:47:00
زبان : انگلیسی


در ابتدا شما را با سفرهای خطر ناک که توسط شبکه National Geographic تولید می گردد آشنا می کنیم
در این سری از مستندها شخصی به نام آقای مارش به نقاط پر خطر دنیا سفر میکند و این مناطق را مورد بررسی قرار می دهد .از جنگل های بدنام شکاف (دارین ) در پاناما تا رودخانه یخ زده در مدار قطب شمال در کانادا به سفر می پردازد.وی در این سفرهای خطرناک از افراد محلی این مناطق راهنمایی می گیرید و ببیندگان را در این سفرها با خود همراه می کند.
هم اکنون سفر به هیمالیا را برای شما آماده کرده ایم.این مستند به درخواست دوستداران کوه و کوهنوردی برای شما عزیزان تهیه شده است...
 


|
امتیاز مطلب : 56
|
تعداد امتیازدهندگان : 21
|
مجموع امتیاز : 21
موضوعات مرتبط: دانلود , مستند , ,
برچسب‌ها: دانلود مستند سفر به هیمالیا , دانلود مستند NG Perilous Journeys Crossing the Himalaya HD , دانلود , دانلود فیلم , فیلم , مستند , دانلود مستند , دانلود فیلم , دانلود فیلم مستند , دانلود رایگان , دانلود مستند جدید , دانلود مستند 2011 , سایت فیلم , سایت فیلم مستند , سایت ,
تاریخ : یک شنبه 8 / 11 / 1389
نویسنده : حامد.ح


دانلود مستند کمپانی پورشه NG Ultimate Car Factories Porsche 2010
 
دانلود مستند کمپانی پورشه NG Ultimate Car Factories Porsche 2010


شرکت سازنده : National Geographic
سری مستند : Ultimate Car Factories
فرمت : Avi
کیفیت : XviD - 1976Kbps/25.000fps
زمان : 00:44:57
زبان : انگلیسی


با طوفانی که در خط مونتاژ در سال 1964 در جهان رخ داد، پورشه 911 در حال حاضر یکی اسطوره های اتومبیل های ورزشی در جهان است.از زمان معرفی خود دستخوش توسعه های مستمر بوده است، هر چند در طول تکامل مفهوم اساسی آن بدون تغییر مانده است. هنوز هم تولید پورشه بر اساس همان اولین پورشه 911 صورت می گیرد و این اتومبیل با هفده تغییر، از مدل Carerra 911 با حداکثر سرعت mph 180 تا مدل 911 GT2 RS که یک خودرو مسابقه ای خیابانی با حداکثر سرعت 205 mph میباشد، پیش رفته است. سفری به درون کارخانه پورشه در اشتوتگارت و دیدن این ماشین های اسطوره ای ، از این کمپانی بزرگ خصوصیات منحصر به فرد ساخته است.


این مستند از سری مستندهای National Geographic - Ultimate Car Factories می باشد که این سایت برای شما عزیزان آماده کرده است...

 


|
امتیاز مطلب : 81
|
تعداد امتیازدهندگان : 23
|
مجموع امتیاز : 23
موضوعات مرتبط: دانلود , آرشیو تصویری , مستند , ,
برچسب‌ها: مستند کمپانی پورشه , مستند NG Ultimate Car Factories Porsche 2010 , دانلود , دانلود فیلم , فیلم , مستند , دانلود مستند , دانلود فیلم , دانلود فیلم مستند , دانلود رایگان , دانلود مستند جدید , دانلود مستند 2011 , سایت فیلم , سایت فیلم مستند , سایت دانلود , فیلم اموزشی , آم ,
تاریخ : جمعه 6 / 11 / 1389
نویسنده : حامد.ح

مستند جذاب و دیدنی خطرناک ترین مردان جهان

دانلود رایگان مستند جذاب و دیدنی خطرناک ترین مردان جهان


8 قسمت کامل 

در ادامه ی مستند های بینظیری که این سایت قرار میدهد ,امروز مستند هیجانی Most Evil در 8 قسمت شما را با مخوفترین قاتلان زنجیره این دنیا آشنا می کند.

خواهید دید که چطور این قاتلان مخوف ،شکار های خود را انتخاب می کردند و چگونه به قتلشان می رساندند.زندگی نامه این قاتلین و تعداد مقتول های این قاتلین نیز ارائه خواهد کرد.

DVDRip | English | 8 Eps x 44mins | 624x352 | XViD | 24 FPS | MP3-128 kbps | 8x350 Mb

 ...


|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 17
|
مجموع امتیاز : 17
موضوعات مرتبط: دانلود , آرشیو تصویری , مستند , ,
برچسب‌ها: دانلود رایگان مستند , مستند خطرناک ترین مردان جهان , دانلود , دانلود فیلم , فیلم , مستند , دانلود مستند , دانلود فیلم , دانلود فیلم مستند , دانلود رایگان , دانلود مستند جدید , دانلود مستند 2011 , سایت فیلم , سایت فیلم مستند , سایت دانلود , فیلم اموزشی , آموزشی , دانلود فی ,
تاریخ : یک شنبه 1 / 11 / 1389
نویسنده : حامد.ح

مشاهده زیبایی های اعماق آسمان با مستند تلسکوپ فضایی هابل

مشاهده زیبایی های اعماق آسمان با مستند تلسکوپ فضایی هابل


تلسکوپ فضایی هابل (به انگلیسی: Hubble Spapce Telescope) تلسکوپی است که در آوریل سال ۱۹۹۰ میلادی به فضا فرستاده شد. هابل در طول این سالها با نمایان کردن جلوه‌های شگفت‌انگیزی از عالم، به سوالات بسیاری پاسخ گفته‌است.

گرفتن عکس‌های رنگی با تلسکوپ فضایی هابل بسیار پیچیده تر از گرفتن این عکس‌ها با دوربین معمولی است. در اولین تفاوت آن است که هابل هرگز از فیلم رنگی استفاده نمی‌کند بلکه با استفاده از آشکارسازهای الکترونیکی خود نور را از فضا جمع آوری و ثبت می‌کند. این آشکارسازها عکس‌های کیهانی را به صورت رنگی تولید نمی‌کنند و عکس‌ها در مرحله اول سیاه و سفیداند. عکس‌های نهایی از ترکیب چند عکس سیاه و سفید که رنگ آنها در زمان پردازش به آنها اضافه شده‌است، به وجود می‌آیند.

رنگها در عکس‌های هابل، که به دلایل مختلف به وجود می‌آیند، همواره همانچیزی نیستند که ما از نزدیک می‌دیدیم(اگر می‌توانستیم آن اجرام را در سفینه فضایی و از نزدیک ببینیم.) ما بعضی مواقع از رنگ به عنوانیک ابزار استفاده می‌کنیم به این دلیل که یا باعث بهتر دیدن جزئیات می‌شوند و یا تصور و دیدن آن‌ها رنگ‌ها از عهده چشم انسان خارج است.

یک عکس نوعی هابل از ترکیب چند عکس سیاه و سفید به نمایندگی رنگ‌های مختلف نور به وجود می‌آید. هابل از چه ابزارهایی برای تهیه عکس‌ها سود می‌برد؟

پنج ابزار دقیق تلسکوپ هابل - دوربین‌ها، طیف نگارها و حسگرهای رهنمایی بسیار دقیق - به طور هماهنگ و یا مجزا از هم کار می‌کنند تا عکس‌های عالی را از دورترین نقاط هستی به ما برسانند. هر کدام از ابزارها برای مشاهده جهان از راهی منحصر به فرد در نظر گرفته شده‌اند.

چه چیزی به هابل چنین بینایی خوبی داده است؟ چه چیزی عکس‌های اجرام دور را چنین با کیفیت می‌کند؟ مکان هابل بالا جو زمین است. اگر جه این مکان دارای برتریهای زیادی است، اما این فقط قسمتی از جواب این سوال است. بدون دید قوی هابل نمی‌توانست چنین عکس‌های مفیدی را از مکان‌های بی همتا بگیرد.

چشم‌های هابل در حقیقت سیستمی هستند که مجموعه نوری تلسکوپ نام دارند. این سیستم از دو آینه تشکیل می‌شود. سیستم نوری هابل یک طرح درست نوری موسوم به Ritchey-Chretien گاسگرین است که در آن شکل و طراحی مخصوص دو آینه عکس‌هایی از بزرگ‌ترین میدان دید ممکن را کانونی می‌کنند.

آیینه‌های هابل بسیار صاف هستند و سطحی به دقت شکل داده شده برای بازتاب نور دارند. آنها با تراش شیشه با ساینده‌ها به وجود آمده‌اند بطوری که سطحشان بیشتر از یک هشتصد هزارم در یک اینچ از شکل منحنی انحراف ندارد. اگر آینه اصلی هابل قطری هم اندازه با قطر زمین داشت، ارتفاع بزرگ‌ترین برآمدگی آن تنها شش اینچ می‌شد.

کمی پس از ساخت و نصب هابل در سال ۱۹۹۰ دانشمندان دریافتند تراش منحنی آینه اصلی اشتباه بوده، باعث کجنمایی(ابیراهی) کروی آینه می‌شده‌است. خوشبختانه اصلاح نورشناسی قادر به حل این مشکل بود.

آینه‌های هابل از جنس شیشه‌ای با ضریب انبساطی کم هستند و در اطاقی با دمای تقریبا ثابت (در ۷۰ درجه فارنهایت) نگاه داشته شده‌اند تا از تاب خوردن آنها جلوگیری شود. سطح بازتابنده آینه‌ها با لایه‌ای ۳میلیونم اینچی از جنس آلومینیوم خالص پوشانده شده و با یک لایه ۱میلیونم متری از منیزیم فلوئورید حفاظت شده‌است.منیزیم فلوئورید باعث می‌شود آینه نور فرابنفش را بهتر منعکس کند...
 

 


|
امتیاز مطلب : 67
|
تعداد امتیازدهندگان : 21
|
مجموع امتیاز : 21
موضوعات مرتبط: دانلود , آرشیو تصویری , مستند , ,
برچسب‌ها: مستند مشاهده زیبایی های اعماق آسمان , مستند تلسکوپ فضایی هابل , دانلود , دانلود فیلم , فیلم , مستند , دانلود مستند , دانلود فیلم , دانلود فیلم مستند , دانلود رایگان , دانلود مستند جدید , دانلود مستند 2011 , سایت فیلم , سایت فیلم مستند , سایت دانلود , فیلم اموزشی , آموزشی ,
تاریخ : یک شنبه 1 / 11 / 1389
نویسنده : حامد.ح

مستند مگا سونامی

مستند مگا سونامی

مگا سونامی مدتهاست به موضوع اصلی مطالعات و تحقیقات بسیاری از دانشمندان كشورهای گوناگون جهان تبدیل شده است و بی شك پس از سونامی بزرگ شرق آسیا نیز توجه دانشمندان بیشتری به این مسئله جلب خواهد شد.

در مجموعه جزایر قناری (Canary Islands) واقع در شمال آفریقا در جزیره ای به نام (La Palma)، صخره های غول پیكری با وزن پانصد میلیون تن در آستانه سقوط به درون اقیانوس قرار دارند. سقوط این صخره ها معادل پنج هزار تریلیون ژول انرژی آزاد خواهد كرد. بر اساس محاسبات دانشمندان این میزان انرژی موجی حیرت انگیز به ارتفاع ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ متر را پدید خواهد آورد كه با سرعت ۱۵۰۰ كیلومتر در ساعت به حركت در خواهد آمد. مطابق محاسبات دقیق صورت گرفته، جهت حركت این موج مستقیماً به سمت سواحل شرقی ایالات متحده خواهد بود.

امواج حاشیه ای حاصل از این پدیده خسارات جبران ناپذیری را برای كشورهای انگلیس، فرانسه، اسپانیا، پرتغال و شمال آفریقا بجای خواهد گذاشت اما همانگونه كه اشاره شد خطر اصلی این موج عظیم متوجه آمریكا خواهد بود. موج عظیم حاصل از این مگاسونامی پس از چند ساعت با طی كردن اقیانوس اطلس در حالی كه ارتفاع آن به پنجاه متر كاهش یافته است با سرعتی غیر قابل تصور به سواحل آمریكا برخورد خواهد كرد و بیش از ۳۰كیلومتر در خاك آن كشور پیشروی خواهد كرد. این موج در مسیر حركت خود اثری از حیات باقی نخواهد گذاشت و در كمتر از چند دقیقه زندگی دهها میلیون نفر را خاتمه خواهد داد. دانشمندان پیش بینی كرده اند كه هیچ اثری از سازه های بشری كه در مسیر هجوم موج واقع باشند باقی نخواهد ماند.

مگاسونامی جزیره لاپالما، رخدادی است كه زمین شناسان مدتهاست انتظار آن را می كشند اما نه آنها و نه سایر دانشمندان نتوانسته اند زمان دقیق آن را پیش بینی كنند. اگر چه آنها اعلام كرده اند كه در اصل وقوع این حادثه هیچ شكی ندارند اما در عین حال نیز گفته اند كه قادر به تشخیص تاریخ سقوط صخره ها نیستند و روز موعود ممكن است همین فردا باشد یا شاید هم صدها سال یا هزاران سال دیگر.

این صخره ها برای سقوط تنها نیازمند چند زمین لرزه یا فوران آتشفشانی هستند كه سالهاست با سكوتی مرموز و مرگبار در جوارشان ایستاده است و برای آغاز فوران لحظه شماری می كند. اگر بغض فروخورده این كوه آتشفشانی بشكند بزرگترین فاجعه انسانی تاریخ رخ خواهد داد.

هم چنین در این مستند شمتا سفری به 65 میلیون سال خواهید کرد و در ان خواهید دید که چطور یک مگا سونامی با باد های نزدیک 700 مایل در ساعت 75 درصد از جمعیت روی زمین را محو کرد...

 

 


|
امتیاز مطلب : 64
|
تعداد امتیازدهندگان : 21
|
مجموع امتیاز : 21
موضوعات مرتبط: دانلود , آرشیو تصویری , مستند , ,
برچسب‌ها: مستند مگا سونامی , دانلود , دانلود فیلم , فیلم , مستند , دانلود مستند , دانلود فیلم , دانلود فیلم مستند , دانلود رایگان , دانلود مستند جدید , دانلود مستند 2011 , سایت فیلم , سایت فیلم مستند , سایت دانلود , فیلم اموزشی , آموزشی , دانلود فیلم آموزشی ,

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

آخرین مطالب

/
این وبلاگ روزانه جدیدترین مطالب را از برترین سایتها و وبلاگهای فارسی زبان که در زمینه آی تی و موضوعات مرتبط با آن فعالیت میکنند را دریافت کرده و منتشر می کند .