آماری از مرورگرهای استفاده شده توسط کاربران ایرانی
       پورتال تخصصی برترین های آی تی
تاریخ : 18 / 7 / 1389
نویسنده : حامد.ح

بر اساس آماری که به تازگی به کمک Stat Counter در مورد میزان مصرف مرورگرها توسط کاربران سراسر جهان منتشر شده است، اینترنت اکسپلورر شرکت مایکروسافت با در اختیار داشتن ۴۸.۸۷٪ نسبت به همین زمان در سال گذشته ۸.۵۰٪ نزول داشته است. این آمار که زمان آن از سپتامبر ۲۰۰۹ (مهر ۱۳۸۸) تا سپتامبر ۲۰۱۰ می‌باشد نشان می‌دهد که میزان کاربران این مرورگر قدیمی روز به روز در حال کاهش است. بر اساس همین آمار، رتبه دوم مرورگرهای جهان از آن فایرفاکس است با ۳۱.۵۰٪ از کل بازار موجود کاربران که نشان دهنده رشد اندک ۰۰.۰۲ درصدی نسبت به سال گذشته است.

StatCounterGlobal-top-5-browser-2010.jpg

نکته جالب در این آمار، رشد فوق‌العاده گوگل کروم است. این مرورگر تازه کار که تنها ۲ سال از حضورش در بازار مرورگرها می‌گذرد، با در اختیار داشتن ۱۱.۵۰٪ از کل کاربران اینترنت، نسبت به سال گذشته بیش از ۳ برابر رشد داشته است! کروم مرورگری سریع، ساده، حرفه‌ای و همه‌پسند است. دقیقا مانند خود گوگل! رشد چشمگیر این مرورگر (با توجه به تبلیغ گوگل در یوتیوب و صفحه گوگل) نشان می‌دهد که کاربران زیادی در سراسر جهان علاقه‌مند به استفاده از کروم هستند و دیری نخواهد پایید که گوگل وارد جنگی سخت با فایرفاکس شود (و چه بسا که شده است). به نظر می‌رسد اگر کروم به همین شیوه پیش برود، می‌تواند در آینده‌ای نه‌چندان دور، رتبه دوم را از فایرفاکس برباید و این مطمئنا باعث خوشحالی دوست‌داران گوگل می‌شود. شاید در این‌باره بد نباشد سری به آمار این صفحه نیز بزنید.

سافاری و اپرا نیز به ترتیب با ۴.۴۰٪ و ۲٪ رتبه‌های چهارم و پنجم جهان را دارند. اپرا هم مانند اینترنت اکسپلورر، نسبت به سال گذشته دچار نزول بوده است.

اما این همه ماجرا نیست! ما خودمان دست به کار شدیم و به سراغ Stat Counter رفتیم تا آمار مرتبط با کشور ایران را استخراج نماییم. بر اساس این آمار، اینترنت اکسپلورر سال گذشته با در اختیار داشتن ۷۰.۵۸٪ رتبه اول مرورگرهای ایران را داشت که این میزان امسال به ۶۴.۶۲٪ نزول پیدا کرده است. فایرفاکس با ۲۷.۱۸٪ رتبه دوم را دارد و اپرا با ۴.۱۵٪ سوم است. در این لیست گوگل کروم با ۲.۹۴٪ چهارمین مرورگر ایرانیان است و سافاری هم با ۰۰.۵۳٪ آخرین است.

StatCounterGlobal-top-5-browser-in-iran.jpg

این گراف نیز نشان دهنده نسخه مرورگرهایی است که کاربران از آن‌ها استفاده می‌نمایند. خوشبختانه گویا آفت اینترنت اکسپلورر ۶ کم‌کم در حال از بین رفتن است و نسبت به ۳۴.۸۲٪ سال قبل، امسال میزان آن به ۱۷.۵۴٪ رسیده است.

StatCounterGlobal-browser-versions-in-iran.jpg

به احتمال بسیار زیاد گوگل تا سال بعد در هر دو لیست، رشد به سزایی خواهد داشت و مانند امسال بیشترین صعود را از آن خود می‌کند. هر‌چند که فایرفاکس با ارائه نسخه ۴ خود در این مدت ممکن است با رشد مواجه شود اما گوگل نیز بیکار نخواهند ماند! نظر شما چیست؟

 



|
امتیاز مطلب : 66
|
تعداد امتیازدهندگان : 25
|
مجموع امتیاز : 25
موضوعات مرتبط: اخبار آی تی , مقاله , ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
این وبلاگ روزانه جدیدترین مطالب را از برترین سایتها و وبلاگهای فارسی زبان که در زمینه آی تی و موضوعات مرتبط با آن فعالیت میکنند را دریافت کرده و منتشر می کند .