معرفي دوازده وب سايت ديدني در زمينه فناوري
       پورتال تخصصی برترین های آی تی

دوازده وب سايت ديدني در حوزه هاي مختلف فناوري از جمله روباتيك،‌اختراعات و گجت‌لايت
 

اشاره:
معرفي و توضيح در خصوص دوازده وب سايت جالب در حوزه هاي مختلف علمي از جمله صنعت، روباتيك، هليكوپتر،‌اختراعات و ابتكارات، گجت‌لايت، تاريخ، موزه هوافضا، انرژي‌هاي جايگزين، تجهيزات فناورانه  

 

 

منبع : http://news.parseek.com



|
امتیاز مطلب : 56
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19
تاریخ : 30 / 8 / 1389
نویسنده : حامد.ح

 

علمي و صنعتي

http://irost.org


http://shabakeh-mag.com/Data%5CGallery%5C2010%5C11%5Cweb1_s.jpg


سازمان پژوهش‌هاي علمي و صنعتي ايران طبق آنچه که در صفحه معرفي ‌سايت آن ذکر شده، با هدف پشتيباني از ايجاد فناوري در کشور و تحقيق و توسعه درخصوص آن تأسيس شده‌است. از‌ جمله خدمات اين ‌سايت، پذيرش طرح‌ها و ابتکارها و نيز مشاوره براي ثبت اختراع‌ها است.چهار بخش عمده که در صفحه آغازين سايت مي‌توان ديد مشتمل بر تازه‌ها، اخبار سازمان، خواندني‌ها و گالري عکس است که درظاهر لينک خواندني‌ها به‌درستي عمل نمي‌کند.

 

 

دنياي روباتيک

http://robotics-engineering.ir


http://shabakeh-mag.com/Data%5CGallery%5C2010%5C11%5CWeb2_s.jpg


 

طرفداران علم روباتيک مي‌توانند مطالب جالبي را در ‌سايت مهندسي روباتيک پيدا کنند. مطالبي مانند الجزري پدر علم روباتيک يا مطلبي درباره کنترل‌‌کننده هوشمند موتور DC و بسياري از اطلاعات ديگر که به اين علم ارتباط پيدا‌مي‌کنند. يکي از قسمت‌هاي جذاب اين ‌سايت، صفحه «گالري» است که در آن تصاوير زيادي از روبات‌هاي مختلف جهان گردآوري شده‌است. ضمن آن‌که براي دانلود مجله‌ها، کتاب‌ها و نرم‌افزارهاي مربوط به روباتيک نيز مي‌توانيد به لينک «دانلود» مراجعه کنيد.

 

 

اشتهارد

http://eshtehard.net


http://shabakeh-mag.com/Data%5CGallery%5C2010%5C11%5Cweb3_s.jpg

 


اشتهارد ‌سايتي در برگيرنده انبوهي از مطالب و مقاله‌هاي مختلف در زمينه‌هايي مانند فناوري، پزشکي و سلامت، زندگي‌نامه، علمي (عمومي)، هنرهاي نمايشي، ورزشي و... است. صفحه نخست ‌سايت فهرست جديدترين مقاله‌‌هاي منتشر شده را نشان مي‌دهد، اما براي دسترسي به زيرشاخه مطالب مي‌توان از ستون «شاخه مقاله‌‌ها» استفاده کرد. هرچند براي استفاده از برخي از امکانات ‌سايت بايد عضو آن شد، اما خواندن مطالب و دريافت فايل‌ها از بخش «دانلود» به عضويت نيازي ندارد.

 

 

موزه هلي‌کوپترها

http://helicoptermuseum.co.uk

http://shabakeh-mag.com/Data%5CGallery%5C2010%5C11%5Cweb4_s.jpg

 

اين سايت به يکي از موزه‌هاي هلي‌کوپتر انگلستان وابسته است و اطلاعات و تصاوير جالبي را گرد‌‌آوري كرده ‌است که بايد براي آن‌ها به لينک Aircraft رفته و هلي‌کوپترها را برحسب کشورهاي سازنده آن‌ها که در پنج زيرمجموعه جمع شده‌اند، انتخاب کنيد: هلي‌کوپترهاي انگليسي، اروپاي شرقي، اروپاي غربي، امريکايي. لينک آخر، بايگاني است و تاريخچه‌اي از هلي‌کوپترها و سازندگان آن‌ها را نشان مي‌دهد. پيغام جالب‌ توجهي که در پايين صفحه آغازين نوشته شده، اظهار‌مي‌دارد، طراحي موزه چنان است که افراد با ويلچر مي‌توانند از همه بخش‌هاي آن بازديد کنند. 


 

 

اختراعات و ابتکارات

http://mobtaker.ir

http://shabakeh-mag.com/Data%5CGallery%5C2010%5C11%5Cweb5_s.jpg

 

عنوان سايت خبري اختراعات و ابتکارات به‌خودي‌خود مشخص مي‌کند که در اين سايت بايد به‌دنبال چه باشيم. انتشار خبرهاي مربوط به نوآوري‌ها در زمينه‌هاي مختلف بخشي از آن‌چيزي است که در اين ‌سايت انجام مي‌شود و بخش ديگري از آن مشارکت با نخبگان کشور و پشتيباني از آن‌ها براي عملياتي کردن طرح‌هايشان است. خبرها و اطلاعيه‌هاي مربوط به جشنواره‌ها و نمايشگاه‌ها از ديگر قسمت‌هاي اين ‌سايت محسوب مي‌شوند. اين سايت به شرکت مبتکران ايده‌پرداز شرق وابسته است.

 

 

گجت‌‌‌ها

http://gadgetlite.com

http://shabakeh-mag.com/Data%5CGallery%5C2010%5C11%5Cweb6_s.jpg

 

اين ‌سايت در زمره رسانه‌هايي است که محصولات جديد فناوري را در موارد مختلف معرفي مي‌کنند. به‌طور‌معمول، آنچه که در اين ‌سايت و ‌سايت‌هاي مشابه به نمايش درمي‌آيد، شامل محصول‌هايي مي‌شود که از برخي جنبه‌ها جالب توجه است. به‌عنوان‌مثال يا طراحي آن‌ها متفاوت است يا بازده قابل ‌توجهي دارند يا به‌لحاظ خبري توجه بيشتري را به خود معطوف مي‌کنند. گجت‌لايت اطلاعات و اخبار خود را همراه با تصاويري از آن موضوع منتشر مي‌کند.


 

تاريخ ديدني

http://historyworld.net


http://shabakeh-mag.com/Data%5CGallery%5C2010%5C11%5Cweb7_s.jpg

 


در اين ‌سايت بسيار جالب چهار لينک اصلي را خواهيد ديد: تاريخ (History)، سير زماني (Timeline)، آزمايش (Quiz) و ديگر بخش‌ها (More). با انتخاب Timeline مي‌توان کلمه دلخواهي را در آن نوشته و سال دلخواه را نيز وارد ‌کرد تا رويدادهاي مربوط به کلمه‌ وارد شده در آن سال نشان داده شود. يکي از جذابيت‌هاي اين ‌سايت، منوي گرافيکي آن است که در آن عناويني با رنگ‌هاي مختلف و به‌صورت درهم‌ريخته طراحي شده‌اند و با بردن ماوس روي هر يک، آن عنوان چرخيده و براي کليک جلو مي‌آيد.

 

 

مخترعان سياه‌پوست

http://black-inventor.com


http://shabakeh-mag.com/Data%5CGallery%5C2010%5C11%5Cweb8_s.jpg

 


شايد تعداد مخترعان سفيد پوستي که مي‌شناسيم بسيار بيشتر از تعداد مخترعان سياه‌پوست باشند. در ‌سايت «مخترعان معروف سياه‌پوست» مي توان تعدادي از اين دانشمندان و محققان را شناخت. دانشمنداني مانند جورج آلکورن که اسپکترومتر تصويري اشعه اکس را اختراع کرد تا بتوان توسط آن به ماهيت مواد غيرقابل نفوذ پي برد. چيپس‌ سيب‌زميني نيز ايده سياه‌پوستي به نام جورج کرام بود که در سال 1853 وقتي در رستوران خود کار مي‌کرد تهيه آن به فکرش رسيد.

 

 

تاريخ در اين روز

http://iranianshistoryonthisday.com


 

http://shabakeh-mag.com/Data%5CGallery%5C2010%5C11%5Cweb9_s.jpg


در اين ‌سايت که مطالب آن توسط دکتر نوشيروان کيهاني‌زاده تهيه مي‌شود، مجموعه‌اي از رويدادهاي تاريخي روز ايران و جهان منعکس شده‌است. ‌سايت چنان طراحي شده که با انتخاب زبان فارسي، رويدادهاي ايران و جهان در ساليان گذشته و در چنين روزي نمايش داده مي‌شوند. اما منويي در بالاي صفحه وجود دارد که مي‌توان تاريخ دلخواه را براي اطلاع از آنچه که ساليان پيش در آن روز روي داده انتخاب کرد. صفحات مربوط به زبان انگليسي و حروف سيريليک هنوز مطالب اندکي دارند.

 

 

موزه هوافضاي کانادا

http://casmuseum.org

http://shabakeh-mag.com/Data%5CGallery%5C2010%5C11%5Cweb10_s.jpg

 

در صفحه آغازين اين سايت دو لينک تصويري وجود دارد که با کليک روي لينک چپ وارد موزه شده و با کليک روي لينک راست وارد فستيوال بال‌ها و چرخ‌ها مي‌شويد (شايد لينک دوم برحسب زمان تغيير کند). با ورود به موزه، چندين لينک تصويري ديگر را خواهيد ديد که هر يک قسمتي از ‌سايت را به شما نشان مي‌دهند. ‌با انتخاب«گالري عکس و ويديو» از ستون مطالب، آرشيو تصاوير و فيلم‌هاي تاريخ هوافضا را خواهيد ديد. براي ديدن فيلم‌ها بايد افزونه فلش را روي مرورگرتان داشته باشيد.


 

 

انرژي‌هاي جايگزين

http://alternative-energy-news.info

http://shabakeh-mag.com/Data%5CGallery%5C2010%5C11%5Cweb11_s.jpg

 

اين سايت به‌طور ويژه به انرژي‌هاي جايگزين اختصاص دارد و اطلاعات آن در قالب اخبار و گزارش‌ها همراه تصاوير در همان صفحه آغازين منتشر مي‌شوند. البته، سايت مذکور قسمت‌هاي ديگري نيز دارد، ازجمله فرصت‌هاي شغلي در اين‌خصوص، واژه‌نامه تخصصي انرژي‌هاي جايگزين و نيز لينک‌‌هايي براي دسترسي ساده‌تر، يعني انرژي، سوخت‌هاي زيستي، محيط‌زيست، هيدروژن، انرژي خورشيدي، حمل ونقل و انرژي بادي.




 

تازه‌هايي از توليدات

http://gadgetlite.com

http://shabakeh-mag.com/Data%5CGallery%5C2010%5C11%5Cweb12_s.jpg

 

اين ‌سايت با اطلاعات مربوط به تازه‌هاي تجهيزات فناورانه و مصرفي تغذيه مي‌شود. تجهيزات کامپيوتري، تجهيزات ويژه بازي‌هاي کامپيوتري، فناوري شبکه، روبات‌ها، تلفن‌هاي همراه و نرم‌افزارهاي مختلف. ‌سايت طراحي ساده‌اي دارد. از اين‌رو، دسترسي به مطالب آن آسان است. زيرشاخه‌هاي دلخواه را نيز مي‌توانيد از ستون Read from a category… انتخاب کنيد. با وجود ‌سايت‌هاي مشابه در اين زمينه، حجم محصولاتي از اين قبيل چنان زياد است که اين ‌سايت‌ها همچنان مخاطبان خود را دارند.

موضوعات مرتبط: اخبار آی تی , معرفی سایت , ,
برچسب‌ها: وبسایت , وب سایت , سایت , سایتها , سایتهای دیدنی , وب سایت دیدنی , فناوری , گجت , گجت لایت , روباتیک , اختراعات , ابتکارات , تاریخ , موزه , انرژی , هوافضا , تجهیزات ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
این وبلاگ روزانه جدیدترین مطالب را از برترین سایتها و وبلاگهای فارسی زبان که در زمینه آی تی و موضوعات مرتبط با آن فعالیت میکنند را دریافت کرده و منتشر می کند .