پورتال تخصصی برترین های آی تی
تاریخ : 1 / 9 / 1389
نویسنده : حامد.ح

مرورگر Opera را می‏توان یکی از محبوب‏ترین مرورگرهای حاضر دنیای وب دانست . یکی از امکانات کاربردی این مرورگر، وجود چندین راه برای انحام یک کار خاص است. به عنوان مثال برای جستجوی یک عبارت در یک موتور جستجو نظیر گوگل، شما می‏توانید به صفحه اصلی موتور جستجو بروید و یا اینکه از نوار جستجو در سمت راست بالای صفحه مرورگر استفاده کنید. اما در این ترفند قصد داریم به معرفی یک راه دیگر برای جستجوی عبارات در موتورهای جستجوی مختلف در مرورگر اپرا بپردازیم. راهی که به وسیله آن می‏توانید به سریع‏ترین شکل ممکن یک عبارت خاص را در هر موتور جستجویی که بخواهید جستجو کنید. 

بدین منظور:

به ادامه مطلب مراجعه نمایید...


|
امتیاز مطلب : 111
|
تعداد امتیازدهندگان : 31
|
مجموع امتیاز : 31
موضوعات مرتبط: ترفند , ترفند اینترنت , ترفند نرم افزار , ,
برچسب‌ها: ترفند , ترفند اینترنت , ترفند اپرا , ترفند opera , ترفند وب , ترفند جستجو ,
تاریخ : 29 / 8 / 1389
نویسنده : حامد.ح

همانطور که میدانید تمام ویندوز های قبل ویستا و سون در دیسک های CD قرار داشتند و نگهداری آنها برای کسانی که هر چند وقت یک بار آنها را نصب میکنند یا استفاده میکنند دشوار است چرا که با انبوهی از دیسک های CD برخورد میکنند و از طرفی نگهداری آنها هم مشکل ساز است.

در این مقاله میخواهیم آموزش ساخت یک عدد دیسک DVD اینستال را آموزش دهیم که در آن تمام ویندوز های ایکس پی ، ویندوز سرور ۲۰۰۳ ، ۹۸ ، ME و NT و ۲K قرار دارند و فقط با همین یک دیسک دی وی دی شما میتوانید تمام این ویندوز ها را نصب کنید.

 

برای توضیحات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمایید...

 


|
امتیاز مطلب : 92
|
تعداد امتیازدهندگان : 29
|
مجموع امتیاز : 29
موضوعات مرتبط: ترفند , ترفند ویندوز , ترفند نرم افزار , آموزش , مقاله , ,
برچسب‌ها: دیسک راه انداز , دیسک راه انداز Xp , دیسک بوت ویندوز , دیسک بوت ایکس پی , دیسک بوت ۹۸/ME/NT/2K/XP/2003 , دیسک بوت همه ویندوزها ,
تاریخ : 26 / 8 / 1389
نویسنده : حامد.ح

Copy Fixer، افزونه‌ای کوچک و کارا برای فایرفاکس و کروم 

به دلایل مختلف آدم نیاز پیدا می‌کند که آدرس اینترنتی یک صفحه اینترنتی را به همراه عنوان صفحه جایی کپی کند. مثلا ممکن است بخواهد آنها را برای دوستش ایمیل کند و یا آنها را توییت کند یا اصلا برای خودش جایی ذخیره کند.

اما این کار چندان هم بی‌دردسر نیست. شما باید نخست نوار آدرس مرورگر را فعال کنید و آدرس را کپی پیست کنید. بعد باید در مرحله بعد عنوان صفحه را کپی کنبد. تازه گاهی عنوان صفحه در متن صفحه تکرار نشده و شما مجبور می‌شوید، عنوان را به صورت دستی تایپ کنید.

 

برای توضیحات بیشتر و دانلود این افزونه به ادامه مطلب مراجعه نمایید...


|
امتیاز مطلب : 56
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19
موضوعات مرتبط: ترفند نرم افزار , دانلود , مرورگر اینترنت , ,
برچسب‌ها: Copy Fixer , افزونه فایرفاکس , افزونه گوگل کروم , افزونه , کروم , فایرفاکس , firefox , google chrome ,
تاریخ : 23 / 8 / 1389
نویسنده : حامد.ح

 

برای ایجاد نسخه pdf از اسناد شخصی، راه‌های زیادی وجود دارد.

ساده‌ترین آنها ایجاد نرم‌افزارهای pdf سازی مثل pdf factory است. در صورتی که به اینترنت دسترسی داشته باشید نیز سرویس‌های زیادی برای شما این تبدیل را به صورت آنلاین انجام می‌دهند که Google doc معروف‌ترین آنهاست.

اما بعضی وقتها ممکن است شما نیاز به تهیه pdf از اسناد خود (word, excel, …) داشته باشید اما نرم‌افزار pdf ساز دم دست شما نباشد و امکان اتصال به اینترنت نیز برای شما فراهم نباشد. در این صورت هم نباید ناامید شد چرا که با خود Adobe Acrobat Reader و بدون استفاده از هیچ نرم‌افزار جانبی دیگر، می‌توانید نسخه pdf اسناد خود را تهیه کنید.

برای توضیحات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمایید...

 


|
امتیاز مطلب : 80
|
تعداد امتیازدهندگان : 28
|
مجموع امتیاز : 28
موضوعات مرتبط: ترفند , ترفند ویندوز , ترفند نرم افزار , آموزش , ,
برچسب‌ها: pdf , پی دی اف , ساخت پی دی اف , ساخت PDF , فرمت پی دی اف , فرمت PDF ,
تاریخ : 23 / 8 / 1389
نویسنده : حامد.ح

کسپرسکی (Kaspersky) نزد کاربران به تولید نرم افزارهای  با کیفیت و توانمند مقابله با بدافزارها شناخته شده است، و از منظر فنی هم به طور معمول در رتبه بندی های نرم افزاری AV صدرنشین است. دیسک نجات یا rescue disk  کسپرسکی به شما اجازه دسترسی و ورود به سیستم عامل ویندوز رایانه تان را حتی زمانی که یک بدافزار مخرب شما را از دسترسی معمول به ویندوز محروم کند می دهد، و مزیت خوبی که دارد این است: امکان دانلود برنامه به صورت رایگان.

شاید شما هم به این نتیجه رسیده باشید که برخی از ویروس ها، بدتر از برخی دیگرند. به خصوص آنهایی که مانع از نصب نرم افزارهای حذف کننده خود روی رایانه می شوند! وقتی چنین اتفاق می افتد وقت آن است که به سراغ یک سی دی زنده (live CD) بروید، که معمولا در محیطی غیر از سیستم عاملی که روی سیستم خود استفاده می کنید اجرا می شود. این ویژگی  خوبی است ، چرا که اگر سیستم عامل پیش فرض شما (که معمولا ویندوز است) به خطر بیافتد و به طور کامل الوده شود، نیاز به حمله و مقابله با ویروس یا بدافزار  از خارج محیط ویندوز است و یک سی دی زنده این محیط را برای ما فراهم می کند.

در این مقاله قصد داریم نگاهی به دیسک نجات کسپرسکی و امکانات آن انداخته و چگونگی استفاده از آن را برایتان شرح دهیم.

 

 

به ادامه مطلب مراجعه نمایید...

 


|
امتیاز مطلب : 97
|
تعداد امتیازدهندگان : 27
|
مجموع امتیاز : 27
موضوعات مرتبط: ترفند نرم افزار , نرم افزار امنیتی , آموزش , کلیدهای کاسپراسکای , مقاله , ,
برچسب‌ها: BitDefender Rescue CD , how to create a rescue disk , Kaspersky , Kaspersky Rescue Disk , live cd , malware protection , Similar Tools to kaspersky rescue disk , دیسک نجات کسپرسکی , نصب مجدد ویندوز آلوده , نصب مجدد ویندوز آلوده به ویروس , کسپرسکی ,
تاریخ : 26 / 7 / 1389
نویسنده : حامد.ح

 

 

برای توضیحات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمایید...


|
امتیاز مطلب : 58
|
تعداد امتیازدهندگان : 21
|
مجموع امتیاز : 21
موضوعات مرتبط: ترفند , ترفند نرم افزار , آموزش , فتوشاپ , ,
تاریخ : 26 / 7 / 1389
نویسنده : حامد.ح

 

 

امروز یک مقاله آموزش جالب دیدم و تصمیم گرفتم که ترجمه ی این مقاله را برای شما عزیزان هم قرار بدهم.

شاید با دیدن تصاویر این مقاله تصور کنید که می خواهید یک Skin  زیبا برای پلیر خود طراحی کنید . اما در این مقاله قصد ما آموزش ساخت یک Skin‌برای پلیر شما نیست و مطمئنا ساخت یک Skin‌زیبا برای یک پلیر فرا تر از طراحی آن درفوتوشاپ است .

اما دراین مقاله شما می توانید یک پلیر زیبا برای خود طراحی کنید.

 

برای دیدن چگونگی انجام اینکار به ادامه مطلب مراجعه نمایید...

 


|
امتیاز مطلب : 55
|
تعداد امتیازدهندگان : 20
|
مجموع امتیاز : 20
موضوعات مرتبط: ترفند , ترفند نرم افزار , آموزش , فتوشاپ , ,
تاریخ : 19 / 7 / 1389
نویسنده : حامد.ح

 

 

در یک شب خیلی عالی با همراهی دوستان در حال نگاه کردن یک فیلم پر هیجان روی رایانه ی خود هستید . DVD اول فیلم تمام میشود و باید DVD دوم را به رایانه خود بدهید تا ادامه ی همان فیلم پر هیجان را دنبال کنید . اما یک مشکل خیلی کوچک اما در عین حال واقعا کلافه کننده وجود دارد . این مشکل همان مشکل کنترل کردن رایانه از راه دور است تا هر دفعه یکی از شما مجبور نباشید از جای خود بلند شده و دکمه های مدیا پلیر را بفشارید و فایل مربوط به فیلم را از داخل DVD فراخوانی کنید . البته مشکل به همینجا ختم نمیشود . مشکل کنترل کردن صدا ، عقب و جلو کردن فیلم و ……….. .

در اینجا فناوری Bluetooth مشکل شما را به بهترین شکل ممکن حل میکند . شما با استفاده از یک تلفن همراه قادر خواهید بود هر کاری با رایانه تان از راه دور انجام دهید ( البته فاصله ای در حدود ۱۰۰ الی ۱۵۰ متر ) . بهتر است به سراغ مراحل عملی کار برویم و از گفتن مطالبی که خیلی مهم نیستند پرهیز کنیم .

پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید …

 


|
امتیاز مطلب : 86
|
تعداد امتیازدهندگان : 29
|
مجموع امتیاز : 29
موضوعات مرتبط: ترفند , ترفند نرم افزار , ترفند سخت افزار , آموزش , موبایل , سخت افزار , ,
تاریخ : 18 / 7 / 1389
نویسنده : حامد.ح

 


|
امتیاز مطلب : 66
|
تعداد امتیازدهندگان : 22
|
مجموع امتیاز : 22
موضوعات مرتبط: ترفند نرم افزار , آموزش , فتوشاپ , ,
تاریخ : 12 / 7 / 1389
نویسنده : حامد.ح

 

اپرا مینی بدون شک محبوب‌ترین نرم‌افزار موبایل از نظر من به شمار می‌رود. برنامه‌ کوچکی که وبگردی روی موبایل رو به یک تجربه لذت‌بخش تبدیل می‌کند. این نرم‌افزار در کنار قابلیت‌ها و امکانات زیادش یک قابلیت فوق العاده محبوب دیگر هم پیش ما ایرانی‌ها دارد و آن کش کردن صفحات بر روی سرورهای اوپراست. اولین حُسن این کار افزایش سرعت در باز شدن صفحات هست و دومین حسنش که اتفاقا این یکی دلیل نوشتن این پست شد عبور از برخی محدودیت‌های اعمال شده روی اینترنت (بخوانید: ف.یل.ترینگ) است.


|
امتیاز مطلب : 69
|
تعداد امتیازدهندگان : 21
|
مجموع امتیاز : 21
موضوعات مرتبط: ترفند , ترفند نرم افزار , دانلود , مرورگر اینترنت , آموزش , ,
تاریخ : 11 / 7 / 1389
نویسنده : حامد.ح

همه ما هر روز از سایت ها و وبلاگ های بسیاری بازدید می کنیم و مطالب زیاد و مختلفی را در آن ها می بینیم. معمولا ما بعضی مطالب را نمی خوانیم یا فقط بخشی از آن را می خوانیم؛ اما در بعضی اوقات ما به مطالب و مقاله هایی بر می خوریم که متوجه می شویم خیلی مفید و کاربردی هستند و به همین دلیل تصمیم به مطالعه آن ها می گیریم. اگر مقاله طولانی باشد و شما بخواهید که آن را در کامپیوتر به شکل html ذخیره کنید و بخوانید و یا می خواهید که آن مقاله را در کامپیوتر داشته باشید که در وقت های دیگر از آن استفاده کنید، می توانید با استفاده از مرورگرتان آن را ذخیره کنید و از آن استفاده کنید. 


|
امتیاز مطلب : 111
|
تعداد امتیازدهندگان : 39
|
مجموع امتیاز : 39
موضوعات مرتبط: ترفند , ترفند اینترنت , ترفند نرم افزار , دانلود , مرورگر اینترنت , آموزش , ,
برچسب‌ها: web 2 pdf , تبدیل صفحات وب به pdf , تبدیل به pdf , پی دی اف , pdf ,
تاریخ : 4 / 7 / 1389
نویسنده : حامد.ح

آیا شما هم از انتظار طولانی برای راه اندازی فایرفاکس در رایانه خود خسته شده اید؟ فایرفاکس ۳٫۵ در  زمان مورد نیاز برای راه اندازی دچار مشکلات جدی بود. برخی از کاربران هر بار برای ظاهر شدن پنجره مرورگر پس از کلیک روی آیکون آن مجبور بودند چند دقیقه ای دندان روی جگر بگذارند. دلیل این طولانی شدن زمان بارگذاری این بود که فایرفاکس  می خواست به فایل های  موقت ویندوز و اینترنت اکسپلورر دسترسی پیدا کند. با انتشار فایرفاکس ۳٫۶ ، این مشکل خاص تا حدودی برطرف شد. با این حال ، بسیاری عوامل دیگر بر زمان راه اندازی مرورگر موثر است.

 


|
امتیاز مطلب : 58
|
تعداد امتیازدهندگان : 22
|
مجموع امتیاز : 22
موضوعات مرتبط: ترفند , ترفند نرم افزار , مرورگر اینترنت , آموزش , ,

آخرین مطالب

/
این وبلاگ روزانه جدیدترین مطالب را از برترین سایتها و وبلاگهای فارسی زبان که در زمینه آی تی و موضوعات مرتبط با آن فعالیت میکنند را دریافت کرده و منتشر می کند .